Mosty

Mosty. Pomagają przedostać się na drugi brzeg rzeki, pokonać przeszkody terenu. Są bardzo praktyczne, często niezbędne.  Budowaniu mostów towarzyszy bogata symbolika. Są w niej: pośredniczenie, połączenie dwóch światów, poszukiwanie tego, co pomoże w komunikacji między ludźmi. To nic dziwnego, że symbol mostu często pojawia się w tytułach książek. Wspomnę tutaj znany podręcznik komunikacji interpersonalnej „Mosty zamiast murów” red. Johna Stewarta.

Mosty i kładki to również ulubiony motyw ćwiczeń team buildingowych. Poniżej prezentuję jedno z nich. Zadanie jest bardzo często wykorzystywane w pracy trenerskiej do wprowadzenia kompetencji kluczowych i postrzegania ich interdyscyplinarnego charakteru. Ćwiczenie nazywa się po prostu:  „Mosty”.

Polecam budowanie mostów w kreatywnej atmosferze, której towarzyszy odkrywanie kompetencji zespołu.

Potrzebujemy dla każdej grupy: kolorowy papier np. 6 kartek A4 i taśmę klejącą.

Zadaniem zespołów (maksymalnie pięcioosobowych) jest zbudowanie zgodnie z wytycznymi (instrukcje poniżej) papierowego mostu, który musi być na tyle stabilny, aby bez problemu przejechał po nim miniaturowy samochód. Dodatkowo każda grupa ma zadanie związane z prezentacją swojego mostu. Zespoły otrzymują instrukcje losowo.

Instrukcje mogą być takie:

Grupa 1

Z otrzymanych materiałów zbudujcie most, po którym przejedzie miniaturka samochodu. Most ma mieć długość 0,35 m, a wysokość filarów stanowić ma 3/5 długości mostu. Nazwijcie swój most nazwą najdłuższego mostu w Europie i przygotujcie ulotkę reklamującą Wasz most w języku angielskim/ niemieckim/ francuskim/ rosyjskim (do wyboru).

Grupa 2

Z otrzymanych materiałów zbudujcie most, po którym przejedzie miniaturka samochodu. Most ma mieć długość 0,35 m, a wysokość filarów stanowić ma 3/5 długości mostu. Nazwijcie swój most nazwą najdłuższego mostu na półkuli południowej, zaprezentujcie jego położenie geograficzne.

Grupa 3

Z otrzymanych materiałów zbudujcie most, po którym przejedzie miniaturka samochodu. Most ma mieć długość 0,35 m, a wysokość filarów stanowić ma 3/5 długości mostu. Nazwijcie swój most nazwą najdłuższego wiszącego mostu na świecie przedstawcie gdzie jest położony, co ze sobą łączy.

Grupa 4

Z otrzymanych materiałów zbudujcie most, po którym przejedzie miniaturka samochodu. Most ma mieć długość 0,35 m, a wysokość filarów stanowić ma 3/5 długości mostu. Nazwijcie swój most nazwą mostu, któremu poświęcony jest jakiś utwór artystyczny i zaprezentujcie ten utwór w dowolny sposób.

Za co najbardziej lubię to ćwiczenie? Chyba za możliwość wymyślania zadań związanych z prezentacją mostów i wiadomo – za kreatywną pracę z zespołami.

W tym wpisie nie może nie być zdjęć mostu, mostu ikony, mostu marzeń o podróżowaniu do miejsc, które kiedyś wydawały mi się bardzo odległe i niemal nieosiągalne. Wreszcie mostu, towarzyszącego filmom i polemice Stachury z Majakowskim ….

Dziś jednak wiem, że być tam, na tym moście i robić zdjęcia, to jest to, to COŚ.

Jeśli masz ochotę na mały spacer, spotkanie na Moście Brooklińskim, to chodź.

1 (2)

3

2

4

5

6

7

8

9

10 (2)

11

12

14

15

16

20

21

22

23

24

25

 

 


Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s