Wirtualne spacery ze sztuką

Świat kultury i świat wirtualny to całkiem zgrany duet. Kiedy nie ma możliwości na spotkanie ze sztuką w tzw. realu, można zdecydować się na wirtualne doświadczanie np. malarstwa. Być może wybierzesz nowe, nieznane dotąd miejsce lub po prostu jeszcze raz odwiedzisz wystawę, po to aby przypomnieć sobie po upływie czasu, jak tam jest.

To żadna science fiction. Do zwiedzania wirtualnych wystaw dostępne są już projekty z goglami wirtualnymi, kontrolerami do poruszania się, a nawet do chwytania muzealnych eksponatów. To jest zapewne tylko kwestia czasu, kiedy staną się powszechnie dostępne.

Kontakt z dziełami sztuki to dobry sposób na relaks. Sztuka może być jedną z wyznawanych wartości i źródłem szczęścia. Bycie ze sztuką buduje człowieka i jest źródłem refleksji.

Jak zatem z nią obcować? Zapewne każdy ma na to swoją radę. Zdradzę Wam mój sposób na odkrywanie sztuki. Muzea odwiedzam, tak jakbym była na spacerze, bez pośpiechu. Lubię przebywać w bliskości obrazów. Często wybieram dzieła, które mają to „coś” i robią na mnie wrażenie. Wówczas mogę oddać im cały czas, przeznaczony na wizytę. Chcę wiedzieć o nich więcej: w jakich okolicznościach powstawało to dzieło, jaka jest jego opowieść. Nigdy nie mam potrzeby „pędzenia” po muzeum i za wszelką cenę zobaczenia całej ekspozycji, aż do wyczerpania i zmęczenia. Dlatego wirtualne spacery są dla mnie idealnym rozwiązaniem na powroty do odległych miejsc, kiedy tylko tego chcę.

Dzisiaj, siedząc w domowym zaciszu, byłam w odległym ode mnie o jakieś 7 tysięcy kilometrów, Muzeum Guggenheima w Nowym Jorku: https://artsandculture.google.com/streetview/solomon-r-guggenheim-museum-interiorstreetview

Jeśli masz ochotę na wirtualny kontakt ze sztuką, możesz wybrać coś dla siebie, np. z tej listy: https://artsandculture.google.com/search/streetview?hl=en

Ilustracją do wpisu niech będzie wizyta w innym, nowojorskim muzeum – The Metropolitan Museum of Art. Powód wyboru? Urzekła mnie atmosfera tego miejsca, wystawy prezentowane z prawdziwym smakiem, wygodne fotele dla zwiedzających, brak niepotrzebnych dodatkowych barier i ograniczeń do obcowania ze sztuką. Zapraszam.

DSC_1118

DSC_1120

DSC_1124

DSC_1161

 

DSC_1158

DSC_1138

DSC_1146

DSC_1111

DSC_1183

DSC_1187

DSC_1193

 

Blog na WordPress.com.